niedziela, 2 czerwca 2013

Wiatr do wschodu...łapaj, trzymaj

W przepastnych archiwach internetu znalazłam genialnie prosty tutorial Anny Kowal na bransoletkę koralikową wykonaną techniką RUSSIAN SPIRAL. Ale jak to bywa z pracami szytymi, trochę czasu zajmuje :) Plus ogromny taki, że daje dość dużą tolerancję dopasowania się do różnych rozmiarów nadgarstka, bo można ją trochę rozciągnąć albo ścieśnić, jak harmonijkę. Sztywność zależy od rodzaju nici tudzież żyłki użytej do szycia. Ja generalnie moje prace szyję na żyłce wędkarskiej, stąd wypowiadać się mogę tylko na ich temat. Przy żyłce o średnicy 0,14 mm całość była zbyt giętka i bransoletka się spłaszczała. Zmiana żyłki na 0,22 była strzałem w dziesiątkę. Bransoletka zachowała giętkość, ale jednocześnie nabrała kształtu. Efekt:


Toho Round 8o Silver Lined Frosted Lt Topaz i Toho Hex 11o Golg Lined Topaz

Niezależnie od niej, choć mogą stanowić komplet, powstały kolczyki. Według kursu Weraph na oplecenie rivoli, tu z moją modyfikacją na oplecenie koralików nie-rivoli



W maju ogłosiłam łapanie licznika z sekwencją 5678. Kaśka z Twórczego Nieładu polowała, aż upolowała :) Bardzo jej się spodobały brązowo-miedziane wachlarze, więc poleciały do niej. W zestawie z:


A ja polowałam na zestaw czterech siódemek na blogu Doroty - QSLONCU.ART. Co prawda nie upolowałam tych siódemek pierwsza (nie rozumiem, jak kilka osób może złapać ten sam licznik), ale Dorota przewidziała nagrodę pocieszenia i tym sposobem moje marzenie o spróbowania scrapbookingu się spełni, bo dostałam od niej trochę przydasi :)

A notes (espeszjal for mi) będzie jak znalazł do spisywania wzorów na kolczyki i bransoletki :) Dziękuję Doroto :)

16 komentarzy:

  1. Kolczyki "nie rivolki" najpiękniejsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Jakżesz by inaczej, skoro instruktorka ma taki talent do przekazywania swych umiejętności :)

      Usuń
  2. Muszę się nauczyć russian. Dla Ciebie może i prosty ścieg ale czy mi się uda? Zobaczymy :) Kolczyki piękne po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Kochana :) Russian w tym tutorialu na prawdę doskonały. Polecam

      Usuń
  3. śliczności:) ja od Ciebie bransoletkę dumnie noszę:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Cieszę się niezmiennie i niezmiernie, że trafiłam z nią w Twój gust :)

      Usuń
  4. już chyba pisałam, że bransoletka jest cudna, ale jest tak cudna, że muszę napisać to jeszcze raz :) a... i kolczyki też cudne... no bo jak by inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałaś :) Ale takie komplementy można czytać po wielokroć :)

      Usuń
  5. Bransoletka rewelacyjna!! Kochana niestety coś się Tobie pomieszało z 5555 :P bo były to 7777 i imię też mam troszkę inne :) Bardzo się cieszę że notes się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może dla Ciebie Agnieszko to jest "genialnie proste". Dla mnie tylko "genialnie piękne". Komplet jest zachwycający. Wygrałaś super przydasie (gratuluję!) więc teraz czekam z ciekawością na Twoją pierwszą kartkę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewo :) Tej debiutanckiej kartki też się nie mogę doczekać :) Póki co podglądam inne scraperki :)

      Usuń
  7. Bransoletka powala! I trochę podejrzałam mój prezencik:) Niestety poczta zawiodła, zrobiła sobie długi weekend i w piątek nie dostałam paczki od Ciebie... Mam nadzieję, że z samego rana do mnie dotrze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam! I niedługo będę się chwalić na blogu codownościami od Ciebie! Dziękuję:)

      Usuń
  8. Piękny jest ten komplet i taki bogaty;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło Was tu gościć 😊