wtorek, 22 listopada 2022

Kalendarz adwentowy - prezenty można znaleźć także w choince

  Witajcie!

Kiedy tylko jesień zaczęła strącać coraz więcej liści z drzew, moje myśli wybiegły ku zimie, świętom. W tym roku postanowiłam umilić moim maluchom czas oczekiwania na Pierwszą Gwiazdkę i przygotować kalendarz adwentowy - rzecz jasna z oferty Laserowe Love. Mój wybór był podyktowany funkcjonalnością. Wybrałam bazę choinki, która do Świąt będzie kalendarzem adwentowym, potem może być dekoracją świąteczno - zimową, która dodatkowo pomieści w szufladkach różne skarby. Natomiast po sezonie dzięki swojej niezbyt szerokiej formie bez trudu da się schować na półce w szafce.

Sklejoną bazę zabezpieczyłam białym gesso. Przód choinki pokryłam następnie tuszem w odcieniu przydymionego szkła. Nałożona przez maskę srebrna pasta modelująca przywodzi na myśl wzory, jakie maluje mróz na szybach. Marząc o białych świętach pokryłam krawędzie pastą imitującą śnieg i pastą z kryształkami. Wyszło śnieżnie i mroźnie.

Przy dekorowaniu szufladek od początku byłam nastawiona na najnowszą kolekcję papierów Lexi Design - Carol of the Elves. Moje serce skradły klasyczne motywy na papierach i subtelne akwarelowe grafiki Renaty Masłyk.

Przygotowałam kwadraciki o wymiarach 4,2×4,2 cm, pasujące na fronty szufladek i odcięłam nadmiar. Wykrojnikiem wycięłam kółka. Wykorzystałam grafiki z arkuszy i okładki do ozdobienia szufladek. Na szufladkach nie mogło zabraknąć cyferek. A że kolekcja papierów pełna jest elfów, to i na kalendarzu znalazło się ich kilka. A jeden większy tekturkowy elf sprawdza listę prezentów. 

Już się nie mogę doczekać, kiedy moje dzieciaki zaczną każdego dnia otwierać szufladki kalendarza.

Jestem ciekawa czy i Wy przygotowujecie kalendarze adwentowe?












8 komentarzy:

  1. Uroczy kalendarz i pięknie ozdobiony. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny kalendarz, nie ja nie przygotowuję takich kalendarzy, w sumie sama nie wiem czemu, jakoś się nigdy nie złożyło xD.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Weroniko :) Ja też przez wiele lat tylko podziwiałam kalendarze u innych. Ale kiedy dołączyłam do dt Laserowe Love i zobaczyłam te kalendarze, wiedziałam, że na pewno tym razem moje dzieciaki będą miały super atrakcję w grudniu :) Uściski

      Usuń
  3. Fajny ten Twój kalendarz i fajnie że wyjęłaś szufladki bo dzięki temu mogłam zobaczyć jaki Kalendarz jest duży. Ale te kwadraciki 4,2 cm mówią same za siebie. To maleństwo jest ale jak nic dzieciaki będą miały super zabawę. Ja co prawda haftowałam cały rok elementy do kalendarza tu jest mój jak być chciała zobaczyć https://iwanna59.blogspot.com/2022/11/dwie-zabawy-u-splocika-listopad.html ale fakt jest taki że nie bardzo mam go komu podarować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) Te niewielkie rozmiary to i atut i minus :) Ale powiem Ci, że szukając zabawek i słodyczy pasujących rozmiarem, stwierdziłam, że nie jest źle. Na zdjęciu oczywiście znalazły się tylko przykładowe rzeczy, które schowam. Lecę oglądać Twoje hafty :) Uściski

      Usuń

Bardzo mi miło Was tu gościć 😊