sobota, 4 kwietnia 2020

Zabawy z dziećmi

Czas izolacji szczególnie daje się we znaki moim maluchom. Mimo że mają siebie nawzajem, brakuje im atrakcji, które zapewniały im opiekunki z przedszkola i żłobka. 
Jak tylko rzucę hasło, że coś robimy, od razu zostawiają inne zajęcia i stają w gotowości do odkrywania nowych inspiracji.
Znalazłam filmik pokazujący, jak zrobić zwierzaki z pomponów. Przejrzałam moje skromne zasoby włóczkowe i okazało się, że możemy zrobić koguciki. Oczywiście jak na złość nie mogłam znaleźć filcu w odpowiednim kolorze, ale moja zdolna pomocnica pomalowała szary filc na żółto pastelami. No i kto powiedział, że koguty muszą mieć soczyście czerwone grzebienie ;)


Oboje są na niebiesko, bo sesja była również na okoliczność Międzynarodowego Dnia Autyzmu.




Innego dnia ćwiczyliśmy kolory po angielsku i jednym z pomysłów na zabawę było pomalowanie motyla farbami. Sesję mają co prawda tylko motyle, ale malowanie objęło dużo więcej obrazków :)







Nasze kogutki i motylki zgłaszam do zabawy "Zrobione z mamą - KWIECIEŃ" na blogu Klubu Twórczych Mam


Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad :)

19 komentarzy:

  1. Nawet nie wiesz ile uśmiechu przyniósł mi Twój post :) I nawet Ci zazdroszczę tak pozytywnie, moje dzieci już dorosłe i w izolacji w ogóle się nie widujemy, a synowa w ciąży i tylko ze zdjęć wiem jak rośnie. Bardzo za nimi tęsknię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moje słowa wniosły trochę uśmiechu w Twój dzień :)
      Ten czas jest trudny, kiedy bliscy wbrew znaczeniu tego słowa są daleko. Posiadanie dużej rodziny i małych dzieci ma teraz swoje plusy, bo jesteśmy razem (choć i minusy stwierdzam). Nie.pozostaje nam nic innego, jak dotrwać do końca pandemii i cieszyć, że choć nasi bliscy są daleko, to są zdrowi.
      Ściskam mocno!

      Usuń
  2. Super post, fajne masz maluszki :) Super że się tak garną chętnie do wyklejania, malowania :) tworzenia. Lubię te chwile z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Czasem nawet za bardzo się garną ;) Ściany pomalowane, moje papiery i koraliki podkradane :) No i oni się nie męczą ;)

      Usuń
  3. Tak to trudny czas dorośli nie stosują zasad jakie teraz zostały wprowadzone a co dopiero wytłumaczyć dzieciom. Ale Twoje dzieciaczki widzę, że kreatywnie spedzają czas. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie moje dzieci jakoś na szczęście poukładały sobie w głowie, że na razie nie mogą pójść do przedszkola czy na dwór. Mam tylko nadzieję, że starczy im tej cierpliwości do końca pandemii. A większy problem z izolacją ma mój mąż. Moje maluchy są niesamowicie chętne do prac ręcznych. Nawet w kuchni chcą kucharzyć :)
      Ściskam mocno!

      Usuń
  4. Fajne te zwierzaki, to sztuka zająć czymś dzieci, ale widzę, że fajnie spędzacie czas ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie ma wyjścia. Coś trzeba organizować, bo inaczej dom zdemolują ;)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Bawicie się fantastycznie Agnieszko! Warto łączyć przyjemne z pożytecznym, jak chociażby naukę kolorów w języku obcym ze wspólnym malowaniem, szybciej zapamiętają ;) Niezmiernie cieszy mnie również fakt, że przyłączyliscie się do akcji "Zaświeć się na niebiesko"- świadomość społeczną należy kształtować od najmłodszych lat. Cieszę się, że jesteś mamą nie tylko kreatywną, ale i odpowiedzialną i świadomą. Dziękuję za udział w wyzwaniu Klubu Twórczych Mam. Pozdrawiam serdecznie i ślę buziaki dla dzieciaków😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Aguś :) Żebym tak mogła tylko z nimi się bawić, byłoby super. Ale mam jeszcze starsze córki w szkole, a one są tak absorbujące. Nie dopilnowane praktycznie nic nie robią. Masakra...
      Buziaczki!

      Usuń
  6. Jakie kochane maluchy:) Z dziećmi nudzić się nie można a Twoje są bardzo kreatywne - zdolne pewnie po mamusi. Jestem pewna, że fajnych pomysłów Wam nie zabraknie.
    Pozdrawiam cieplutko całą rodzinkę i oczywiście zdrówka życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewo :) Maluchy cieszą się takimi zajęciami. Starsze narzekają, że muszą się uczyć ;) Samo życie. Nie ma chwili nudy ;)
      Ściskam mocno i życzę zdrowia :)

      Usuń
  7. Piękne prace. Dobrze, że masz dzieciaki chętne. Moja lubią bardziej pobiegać, poskakać i ewentualnie się pokłócić. Póki co domowa huśtawka i piasek na balkonie daje radę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Doroto :) Moje też charakterne ;) Taka sielanka nigdy za długo nie trwa. Huśtawki od lat nie mamy, ale piasek na balkon jest do poważnego rozważenia :)

      Usuń
  8. Niech Ci jajeczko dobrze smakuje,
    bogaty zajączek uśmiechem czaruje.
    Mały kurczaczek spełni marzenia -
    wiary, radości, miłości, spełnienia.
    Wesołego Alleluja
    życzy Lady Savage

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i życzenia :) Ja Tobie również życzę radosnego świętowania zmartwychwstania Pańskiego :)

      Usuń
  9. Nauka przez zabawę daje najlepsze efekty :) pięknie też ten w ten sposób kształtują się wspomnienia. Kogutki super...motyle też...ach jak wiosennie się zrobiło :)
    Dzięki za udział w naszej zabawie w Klubie Twórczych Mam...na naszym blogu myślę, że znajdziesz nieco pomysłów na zorganizowanie czasu tym młodszym dzieciom różnymi formami prac artystycznych :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ogromnie za tyle miłych słów :) Z przyjemnością podpatruję Wasze pomysły na zabawy z dziećmi w różnym wieku na blogu :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Bardzo mi miło Was tu gościć 😊