czwartek, 24 października 2019

Kartka uniwersalna w stylu shabby chic.

Chcę się pochwalić moją pierwszą kartką w stylu shabby chic.


W grupie Halo Crafty omawialiśmy cechy charakterystyczne różnych stylów i w wyniku tych dyskusji postanowiłam zmierzyć się ze stylem shabby chic. Początkowo był on związany z aranżacją wnętrz. Pojawił się w latach 80-tych ubiegłego wieku. Jego nazwa dosłownie oznacza stary szyk. Łączy elementy staromodne z nowoczesnymi.
Styl bez trudu zaadaptowano  w scrapbookingu. Prace w stylu shabby chic rozpoznamy po pastelowych rozbielonych kolorach, postarzonych  czy podartych papierach, bogactwie warstw i dodatków, zwłaszcza wstążek, koronek i kwiatów.


Moja kartka powstała z papierów My Sweet Provence od Lemoncraft.
Kolejne warstwy po postarzeniu nożyczkami podkleiłam kawałkami tekturek dla dodania przestrzenności pracy. Między warstwy powtykałam fragmenty gazy.


Część gazy zabarwiłam mgiełką.
Kompozycje kwiatów, listków i wstążek przykleiłam klejem na gorąco. Dodałam kilka półperełek. Na końcu rozbieliłam wybrane elementy gessem i delikatnie nim pochlapałam.



Kartka powstała na wyzwanie z mapką na blogu Scrappy Sketches.


Zgłaszam ją również do październikowego wyzwania na blogu Szuflady "Wrzosowisko"




Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad :)

21 komentarzy:

  1. Piękna kartka, bardzo klimatyczna. Powodzenia w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały debiut Agnieszko! Karteczka jest prześliczna, ciekawie skomponowana i pełna uroczych detali. No i ten pudrowy róż - bajeczny.
    Przesyłam uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też powoli zaczynam dojrzewać do tego rodzaju prac (np. warstwy). Lubię te Twoje wstążki :) Pewnie kiedyś zastosuję u siebie w jakiejś pracy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aguś w takim razie gratuluję pięknego i udanego debiutu :)) Kartka jest śliczna!!! Ma wspaniałe kolory i jest taka romantyczna, delikatna :). Cudna! Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kartka delikatna i w klimacie - udało Ci się uchwycić ten styl dokładnie :)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu The Scrappy Sketches.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna! Bardzo lekka i delikatna.
    Dziękuję za udział w wyzwaniu The Scrappy Sketches.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładna kartka! Dziękuję za udział w październikowym wyzwaniu mapkowym w The Scrappy Sketches!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna! Uwielbiam styl shabby chic! Dziękuję za udział w październikowym wyzwaniu The Scrappy Sketches :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podoba. dziękuję za udział w wyzwaniu The Scrappy Sketches.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeurocza karteczka, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło Was tu gościć 😊